ourlifees

Direktlänk till inlägg 25 maj 2011

Hejj !! °°)

Av Sofia&Cassandra - 25 maj 2011 15:39

Nu är jag hemma, ingen idrott idag eftersom mig rygg är typ sönder.

Jag o Wilma gick till coop o kollade vad köttfärs kostar i kilo pris, jiiihaaa -.-


Jag tänkte bara på en sak, 


Vill inte nämna några namn, 

Min kompis red min häst igår, det kom 2 bussar o saga blev rädd, men vafan, alla hästar reagerar väl på sånt?

Om hon blev rädd det är väl helt naturligt ? 

Hon började trava o tog tyglarna o stack, tjejen flög av o fick ont i ryggen/ röven ^^

Eftersom att hon har varit vanvårdad kan det faktiskt bero på det, eftersom att hon är så smal och inte har byggt upp så mycket muskler är det kanske att hon fick ont i ryggen ? 

Jag vet att hon har markerat men det har blivit bättre o bättre, med mig går det bra, jag väger liksom 46 kg, Dom som väger över 60 klarar hon men det är väl klart att hon kan markera då. 

Eller vet ni vad det kan bero på? 


/ Sofia

 
 
Bella

Bella

25 maj 2011 16:02

Jag vet inte riktigt vad det kan bero på. Antingen kan det ju vara personens vikt, fast det beror ju på om personen i fråga väger mycket? Gör den inte det så är det nog inte det. Det skulle också kunne vara så att hästen känner sig osäker med ryttarens handlingar. Ryttaren kanske frågar efter något som hästen inte förstår. Och när bussarna kom kanske ryttaren blev osäker och orolig, nervös. Hästen känner ju det då.. Men jag vene! Lycka till iallafall! ;)

http://eaglegirls.blogg.se

Sofia&Cassandra

25 maj 2011 16:04

Jo du har nog rätt !
o tack! :D

 
Bella

Bella

25 maj 2011 16:49

Hej!
Tänkte att ni kunde få något av mig som ni kan skriva om, en fråga eller så! ;)
Frågan: "Hur ser eran historia inom ridsporten ut?" . Med det menar jag typ, när började ni rida, hur kom det sig att ni började, var började ni, vart red ni sen, vad tyckte ni då, osv ! :)

http://eaglegirls.blogg.se

Sofia&Cassandra

25 maj 2011 20:09

Ja, bra ide dr bella ;p
haha jag skriver senare pluggar till tyska provet . .

 
Emma

Emma

25 maj 2011 16:58

Visar hästen det minsta lilla tecken på smärta i ryggen ska hästen inte ridas försän hästen är helt frisk i ryggen igen.
Då spelar det ingen roll. Om hästen har ont i ryggen beror det oftast på att sadeln inte passar.

Hästen kan också ha blivit rädd, och det kan hästen inte rå för. Det enda man kan göra är att visa respekt och förståelse för hästen och kanske mijöträna hästen så hästen blir van vid "farliga" saker.

Munnen kan också vara ett problem, men då brukar hästen oftast bara slänga på huvudet och vara allmänt svår att få på tygeln. Då kan det vara vargtänder eller foderinpackningar som ligger bakom. Men det tror jag inte det är i detta fallet.

http://www.Armonios.blogg.se

Sofia&Cassandra

25 maj 2011 19:28

Jo, du har nog rätt emma, och tack ! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia&Cassandra - 20 november 2011 21:38

Hejsan! (: Tänkte bara säga att jag lever ! :D Allt går bra med mig och Saga, ska snart flytta henne för jag inte klarar av katterna eftersom att jag är allergisk.  Då blir det till en av mina kompisar i vinberg. Stort stall med ridhus o padock...

Av Sofia&Cassandra - 25 september 2011 09:16

Heeello!     Skriver ett litet inlägg här bara för att lixom! Mitt liv flyter på som vanligt, en del plugg i skolan, sista året, slutbetyg. Ridning blirre på helgerna, kanske om det blir som jag hoppas blir det mer!    Höhö, lite coolt att vi f...

Av Sofia&Cassandra - 27 augusti 2011 12:27

hallå på er, jag lever , precis som cassandra,  o allt är bra med mig, kommer en till häst till stallet i eftermiddag så jag lägger kanske upp ett par bilder då, får se vad jag hinner :)  bloggen jag finns på nu är http://arios.webblogg.se/?tmp=2...

Av Sofia&Cassandra - 24 augusti 2011 20:25

....jag lever xd Allt flyter på, skola, 4h, ridning, foto, pluggar, moppekort och allt x) Just nu sitter jag och pluggar franskaglosor till fredag! (y) Finns fortfarande http://cassandraellevi.devote.se/ och på bdb! (a)   //Cassandra ...

Av Sofia&Cassandra - 17 augusti 2011 19:40

Kör ett kort litet inlägg nu, bara för att! xd   Iaf, denna bloggen kommer vara kvar, vi kommer inte uppdatera så bra, endast när vi vill och känner för, blir så nu! Mis kan ni fortsätta fälja http://cassandraellevi.devote.se/ Sofia vet jag i...

Presentation

Halloujsan, nu har kommit till våran blogg, handlar om våran vardag, hästar och lite annat smått och gott! :)
Hope you like it! :D

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards