ourlifees

Alla inlägg under juli 2011

Av Sofia&Cassandra - 31 juli 2011 21:03

blöööö, har så sjukt tråkigt :d


/cassandra

Av Sofia&Cassandra - 31 juli 2011 19:04

Hejsan. 

Jag vet att min uppdatering inte är så bra. Men men.

Idag var emma här, hon tränade lite med saga, men det gick la aa, inte så bra, saga är offline. aja.

Det var det ända jag gjorde i stallet idag, emma var där, vi rtktade saga o jag mockade.. 

Eftersom att det här inlägget var riktigt dålight tänker jag skriva min åsikt om jag jag tycker om bett. Jaktkandar/kimbelwick.

Det är ett starkt bett, och ska inte användas om det inte behövs.

Om man håller in hästen eller rycker, så bildas det skav av kedjan, som KAN ge infektioner, vissa hästar är ju ganska så känsliga.

Så här fungerar bettet: 

 man ser inte så bra vad det står på bilden, men jaja

/ Sofia

Av Sofia&Cassandra - 31 juli 2011 17:03

igentligen, vad är meningen med livet?

Är det att vara smal, snygg, poppulär, inte äta något godis, ha alla snygga killar, massa kompisar, duktigast på allt?

eller att inte vara pinnsmal, inte va poppulär, våga äta massa godis, ha några få kompisar, inte lika tur med killar? 

Vad är egentligen viktigast? Vad är meningen med livet?  


/Cassandra 

Av Sofia&Cassandra - 31 juli 2011 09:55

Gudmurgun, vart vaken sen kvart över åtta..


I dag ska jag iaf åka hem, yey! :D


Sitter iaf ute, med datan och kollar vovven. I går var jag och en kompis på stranden medd Zack föresten haha, jag och Zack sprang in i vattnet, jag var nog blötare en Zack xDD


/Cassandra

Av Sofia&Cassandra - 30 juli 2011 18:18

Hejsan! :D

Har varit hos Parama idag :)

Först mockade vi, sen red vi ut en ganska så lång runda med Vigdis & Blossi sen när vi kom tillbaka var vi egenonsvettiga  iallafall jag xd

sen rid vi Vera o wilma i padocken, det gick lite segt.. 

Men efter en kvart i padocken bestämde vi oss för att rida ut en kortrunda istället så det gjorde vi , då var dom myyycket piggare :p

En bra dag med andra ord :)

Vad har alla andra gjort idag dååå ? :D

Snart blir det ridlektion (y'

/ Sofia

Av Sofia&Cassandra - 30 juli 2011 14:09

ush, bara jag som hatar förkylningar?  

börjar bli lite halvt galen på min..men men knarkar halstabbletter, neseril och panodil och hoppas på att det blir bättre!  


/Cassandra  

Av Sofia&Cassandra - 30 juli 2011 09:43

Yes, jag sover inte ;d

Idag blir det en snabbis till halmstad, förösöka bli av med min förkylning och även vara med kompisar. :)


Gör ni i dag? :D


/Caaaassandra

Av Sofia&Cassandra - 29 juli 2011 21:18

Rid saga på åkern idag, barbacka, skritt, trav och till o med en galopp. tror ni det gjorde ont eller? hon är lite fortfarande lite smal så det var väl kanske inte så skönt ;)

I vanliga fall är hon het på åkrar, men jag fick jobbat lite med henne så det gick faktiskt riktigt bra ! :)

Sen skulle jag rida upp till hagen, o det gick ju så där imed att jag var så smart o tog repgrimman -.-

hon sprang iväg, o jag sittandes skumpandes o försökte stanna henne, tur att ingen såg ! 

// Sofia

Presentation

Halloujsan, nu har kommit till våran blogg, handlar om våran vardag, hästar och lite annat smått och gott! :)
Hope you like it! :D

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards