ourlifees

Alla inlägg under juli 2011

Av Sofia&Cassandra - 10 juli 2011 19:35

Hejsan alla bevakare!
Nu tänkte jag gästblogga här..

 Mitt namn är Isabelle Isacsson Andersen, jag kallas för Bella! Jag är en tjej på snart 15 som har fastnat i denna hästvärlden. När jag var liten blev jag hästintresserad, men jag fick aldrig börjat på någon ridskola. Sen när jag var kanske 11-12 så började jag rida som medryttare med en kompis. Vi red en fjording, en travare och en westfahlenholsteiner. Sedan svalnade intresseret just för att vara medryttare där så jag fick chansen att istället börja utbilda mig. För 1 och ett halvt år sedan grubblade jag över att antingen utbilda mig klassiskt eller i western. Jag gick en prova-på lektion i western och fastnade för det direkt. Där har jag nu fortsatt mina lektioner i 1 och ett halvt år och har inga planer på att lämna det stället ännu. Där rider jag nu i en grupp på 5 pers, vi är faktiskt den enda gruppen! Och jag är den enda ungdomen där, resten är vuxna. Men det funkar lika bra det! Det första året fick jag rida den största hästen hos dem, en Quarter valack på (då) 6 år vid namn Dodger. Denna terminen som var nu fick jag rida den minsta, en nordsvensk vid namn Tim. Men nu har Tim flyttat så jag har faktiskt ingen aning om vem jag får rida till hösten! Spännande (:


I höstas fick jag min första egna häst, en c-ponny vid namn Trazan som förmodligen är korsning arab/welsh. Hon är en pigg dam som älskar att både bli ompysslad och att få komma ut på lite ritter. Trazan är triangelmärkt så henne får jag inte tävla. Men det gör oss inget! Henne har jag omskolat till westernponny. Innan dess var hon vanlig ridhäst och före det tävlade hon rätt höga klasser i hoppning. Trazan och jag funkar jättebra ihop och vi har väldigt roligt tillsammans. Jag tränar lite trickträning då och då också, det går också bra!


Min andra bästa vän heter Sally, en hund av rasen Shetland sheepdog. Hon är 6 år och är verkligen mitt allt. Sally och Trazan är de bästa jag har! :) Sally har jag gått lektioner i Agility med och det tyckte vi båda var jätteroligt! Sedan fortsatte vi träna hemma men det var dock ett tag sen vi gjorde det nu.. Lite då och då tränar vi freestyle, men det är inte direkt något vi satsar på.


Följer du mig på bdb/dv eller blogg så lär du få följa mig och mitt westernintresse, samt hur det går med Trazan och Sally.


Några frågor? Fråga på! :D


Min blogg: http://eaglegirls.blogg.se/

Min bdb/dv: Dodgergirl


   

Tack och hej!

Hoppas vi ses på bdb eller på min blogg! :D

Bella

Av Sofia&Cassandra - 10 juli 2011 12:27

Hejsan! Jag heter Meja och jag ska gästblogga här på ourlifees :) 

Jag har en egen ponny, en 2-årig shetlandsponny, sen har jag 2 medryttarhästar och rider på ridskola.

Sessa är min egna shettis. Hon är 2 år. Jag hämtar hem henne på Fredag! 

 

Challe är en av mina medryttarhästar. Han äger halva mitt hjärta, och vi är bästa vänner.. Han är 4 år, valack. Jag rider honom i grimma& grimskaft/halsring, western och engelskt. 

 

Bamse är den andra av mina medryttarhästar. Han är 18 år, också valack. Honom rider jag mest i halsring, annars western. 

 

Jag har en fotoblogg: http://mophoto.devote.se/. Där uppdaterar jag ungefär en gång/dag med nya bilder :)


På bdb heter jag Basech, bli gärna vän eller bevaka. 


Tack för mig! //Meja 

Av Sofia&Cassandra - 10 juli 2011 11:37

Hej jag Heter Kajsa jag är 13 år !


Jag är en tjej som precis har fått en egen D-ponny jag har fått tjata ganska
mycket och länge för det.
För Ca 1 år sen när jag var 12 år eller ja skulle fylla 12, fick jag en B-ponny.


Han var gammal 22 år när jag fick honom, 23 nu , tjock, hade dålig kondis och ingen hade knappt ridit honom på flera, flera år.
Han var inte mycket hoppad eller ens riden han var mest körd.
Jag fick först och främst börja rida honom tillsammans med min syster men senare
på året fick min syster en annan ponny och vi blev fodervärdar på dem.
Glömde nog nämna att ponnysarna bodde hos våra grannar men efter sommarbetet
var det som sagt
vi som betalade, red, mockade osv.  Vi hade alltså dem på foder.


Jag och Rambo kämpade och kämpade. Jag har flugit av hur många gånger som helst men
jag gav ALDRIG upp jag hade inte mycket B-ponnytid framför mig men jag kämpade på.


Vi började hoppa i början stannade han på 40-hinder. Men vi kämpade och Kämpade.
Nu hoppar han 80 utan att tveka, vi har hoppat 85 som högst

Alla Hopplösa vinterkvällar i ridhuset har faktiskt gett resultat.


Alla tvivlade på honom men jag bevisade för ALLA att
även ett gammalt gotlandsruss har något att ge. Rambo som han heter har aldrig mått så bra som i vintras/våras.
Vi hade lätt kunnat starta lokala tävlingar nu men hans papper är tyvärr borta. Men det viktigaste är inte att tävla utan att ha fått chansen att rida Rambo som är en liten B-ponny<3

MEN Vi har startat ett par små tävlingar med bra resultat.

Rambo betyder så mycket för mig det är verkligen förtroende och kärlek mellan oss.
Både han och jag har utvecklats OTROLIGT under detta året och jag är så glad att jag fick chansen att kämpa med en ponny för utan Rambo hade jag ALDRIG varit där jag ÄR idag.

Nu är snart min B-ponnytid slut och jag kan inte sluta tänka på var Rambo och jag hade varit idag
om jag hade fått chansen att få honom när jag var 8 kanske.
Nu ska Rambo kanske åka hem och jag kommer rent ut sagt gråta blod när han åker, så mycket älskar jag honom.Vi har utvecklats tillsammans som ett Team och jag är verkligen glad att jag inte fick en
färdig ponny utan en ponny att utvecklas med.
Jag Älskar Rambo och jag gav ALDRIG upp trots alla motgångar.


Jag vill gärna förmedla till folk att man aldrig ska ge upp med sina hästar man ska sätta nya mål
hela tiden att sträva efter. Även om det känns hopplöst GE ALDRIG UPP. Allting ger resultat.


Det här med Rambo är en av dem saker jag verkligen är stolt över att jag ALDRIG gav upp utan fortsatte kämpa.
Fast det var kallt och ibland hopplöst i vintras fortsatte jag kämpa, Det blev mycket blod, svett och tårar.

På min blogg har man fått följa mig och Rambo även om jag inte har haft så mycket läsare, nu får man följa mig och min nya ponny (hoppas jag).

Hon är inte slutmätt vi ska snart börja tävla vill klättra i klasserna men just nu är vi färdiga för LD+5-LC :)

Självklart skriver jag om Rambo också!


http://kajssat.blogg.se/



Rambo då.

(Jag kunde inte heller rida så bra då.)

   


Rambo NU!


   

Av Sofia&Cassandra - 10 juli 2011 10:28

Hejsan;) 

kom hem för en stund sen, sovde på en madras på ett hölåft så sagt, annie somna tidigt o jag gick ut o gick en runda från 02-02.45 ^^

efter det fick jag till stallet, sen somnade jag nästan, men då kom det flugor o surrade i mitt huvud-.- 

helt okej ändån faktiskt ^^ 

senare idag ska jag rida, o sen vet jag inte ^^ 

have a nice day ;)

   första bilden jag tog på saga ^^ <3

 

Av Sofia&Cassandra - 9 juli 2011 18:35

hej

jag har haft dålih uppdatering, jag vet.

och bätttre kommer den kanske att bli.

idag var bella hos mig, hon fotade lite när jag red o sen red bella hem igen.

inatt ska jag iallafasll sova på höloftet (stv)

ska kolla om jag kan blogg från mobilen sen ^^

ha en bra kväll ! :)

Av Sofia&Cassandra - 8 juli 2011 10:01

GodMorgon! :)


Precis käkat frukost,ska strax lägga ner lite kläder. I eftermiddag stiker jag till husvagnen, vet inte om det blir några tidsinställda, får se! :D




   

Av Sofia&Cassandra - 7 juli 2011 22:09

Som rubriken lyder så ska jag strax sätta på en film, se om jag hittar någon bra..alla filmer är så sjukt tråkiga nu för tiden -.-


Aja, blir ingen mer update i dag, så GodNatt! :D


   

Av Sofia&Cassandra - 7 juli 2011 18:29

En sjukt fin låt!


Kolla videon<3


 

Presentation

Halloujsan, nu har kommit till våran blogg, handlar om våran vardag, hästar och lite annat smått och gott! :)
Hope you like it! :D

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards