ourlifees

Alla inlägg den 4 augusti 2011

Av Sofia&Cassandra - 4 augusti 2011 18:04

Nu åker jag alldeles strax till fotbolls träningen :)

o en ful bild ;)

 

/ Sofia

Av Sofia&Cassandra - 4 augusti 2011 14:36

nu blir det sista inlägget för mig för idag, uppdaterar i mon när jag kommer hem då jag inte kommer ha datan med mig!  


Ha det bra!


//Cassandra 

Av Sofia&Cassandra - 4 augusti 2011 13:34

går seriöst inte sluta lyssna på denna låten! :o

Du vet att jag kommer, jag kommer, jag kommer, jag kommer, baby, jag tror jag är kääär! <3

/Cassandra

Av Sofia&Cassandra - 4 augusti 2011 11:47

ÄGANDE
( ) Ridstövlar
(x) Ridskor
(x) Skyddsväst
( ) Helskodda ridbyxor
() Vita ridbyxor
(x) Chaps
(x) Ridhjälm
(x) Ridspö
(x) Grimma
(x) Grimskaft
( ) Täcke
( ) Sadel
(x) Vojlock/shabrak
( ) Träns
( ) Ryktlåda
( ) Ryktgrejer
Summa: 8

TEORETISKT
(x) Vet hur man sätter ihop ett träns.
(x) Vet hur man sadlar
(x) Vet hur man sätter av & på grimma
(x) Kan några sjukdomar
(/) Vet vad man gör när hästen får en sjukdom
(/) Vet hur man skor en häst (i teorin)
(x) Kan olika tecken & färger
(x) Kan några kroppsdelar på hästen
(x) Kan och förstår hur det fungerar med mankhöjd
( ) Vet vad hästens exteriör är
( ) Kan en del om hästens exteriör
(x) Kan mocka, rykta & fodra
(x) Kan blanda foder med andra mineraler och vitaminer
(x) Kan smörja sadel & träns
(/) Kan lasta en häst samt kontrollera allting i en hästtransport
(/) Kan hantera din häst inom horsemanship
(x) Vet hur en korrekt sits ser ut
Summa: 13

RIDERFARENHETER
(x) Ridit barbacka
( ) Ridit western
(x) Hoppat med häst
(x) Ridit dressyr
( ) Utövat voltige
(x) Åkt på ridläger
(x) Ridit i sandpaddock
(x) Ridit i ridhus
(x) Ridit i skogen
() Tävlat
(x) Ramlat av och slagit dig
(x) Ramlat av utan att skada dig
(x) Suttit på en bockande häst
( ) Suttit på en skenande häst
(x) Suttit bak & fram
() Vunnit rosett inom hoppning
( ) Vunnit rosett inom dressyr - clear round
(x) Ridit i över 3 år
(x) Travat barbacka
(x) Galopperat barbacka
( ) Suttit barbacka på en skenande häst
(x) Hoppat barbacka
(x) Ramlat av barbacka
(x) Galopperat över en sommaräng
(x) Galopperat i snö
(x) Ridit i uppförsbacke
(x) Ridit i nedförsbacke
(x) Ridit två på samma häst
(x) Suttit på en stegrande häst
Summa: 22

ERFARENHET MED HÄST
( ) Har/haft sköthäst
( ) Har/haft egen häst
(x) Ridit på ridskola
(x) Ridit privat
(x) Badat med häst
(x) Simmat med en häst
(x) Ryktat en häst
( ) Kört en häst
(/) Ridit in en häst (hjälpt till liiite)
( ) Förlorat en häst
( ) Legat inne i en hästs box
( ) Sovit i ett stall
(x) Mockat en hel timme
( ) Låtsats att du var en häst tillsammans med andra hästar
(x) Har en favorithäst
Summa: 6,5

JAG HAR RIDIT
(x) En stor häst
(x) En liten häst
(x) En kittlig häst
(x) En busig häst
(x) En nyfiken häst
(/) En rädd häst
( ) En stressad häst
( ) En elak häst
( ) En sjuk häst
(x) En lat häst
(x) En pigg häst
(x) En glad häst
(x) En connemara
(x) En fjording
(x)En Haflinger
(x) En arab
(x) Ett fullblod
( ) Ett russ
( ) En nordsvensk
( ) En ardenner
( ) En shettis
( ) En tinker
( ) En shire
(x) En korsning
(x) En new forest
( ) En welsh
(x) Ett halvblod
Summa: 16,5

Totalt:66

0 - 20 = Inga erfarenheter eller hästintresse.
21 - 40 = En typisk ridskoleelev. Rider för nöjet med kan egentligen inte så mycket.
41 - 60 = Lite mer erfaren ridskoleelev. Fundera på ridläger & turridningar.
62 - 80 = Har medryttarhäst/foderhäst
81 - 100 = Privatlektioner och/eller egen häst.
101 - 104 = Har egen häst, många livserfarenheter och en lysande karriär.

Av Sofia&Cassandra - 4 augusti 2011 10:49

gudmörgån :)

Som rubriken lyder så ska jag strax gå till stallet o kolla sagas skav o så mocka o lite smått i gott.

Sen ska jag hem, byta kläder o sen gå till bussen o åka till pappa :)

Ha en bra dag, för det ska jag :D

/ Sofia

Av Sofia&Cassandra - 4 augusti 2011 08:54

vaken, funderar på att snart äta frukost, ganska hungrig faktiskt :o


i eftermiddag ska sova hos parama, ska väl rida lite med, yey! Förvänta er inte den bästa uppdateringen! ;)

Men kommer hem tidigt i mon, hon börjar jobba halv åtta ;o så aaa..


//Cassandra

Presentation

Halloujsan, nu har kommit till våran blogg, handlar om våran vardag, hästar och lite annat smått och gott! :)
Hope you like it! :D

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards