ourlifees

Alla inlägg under maj 2011

Av Sofia&Cassandra - 27 maj 2011 16:06

Heej !


Slutade klockan 1 idag, skönt ! 

Sen åkte jag till team sportia, pappa skulle köpa spring skor ^ 

Senare ska jag kanske vara med wilma, får se om hon hade tänkt ringa idag kanske.. 

Det va meningen att jag skulle åka till göteborg imon, köpa kläder till avslutningen osv, men nehe ändrade planer -.-'

Ha en bra fredag kväll ! 

/ Sofia !   

Av Sofia&Cassandra - 26 maj 2011 21:23

Heej! 


Idag har jag varit på gekås, köpte inte så mycket häst saker, en väst o godis bara ;)

o lite annan skit :D 

Sen red jag, kommer en liten bildbomb också :) 


// Sofiaaaa:D    det blev lite suddigt .. hehe :p   :p   suddigt !                  chicko min hund ! :D <3   jag hängde inte riktigt med där ;) xd   sudd                    stallkatt :D           annie o saga      sagaa    müsli ! :D   failbild   charlie   annie i charlie   jumjum    

Av Sofia&Cassandra - 26 maj 2011 19:37

GoKväll folket!  


Dagen var väl okej, skolan hade vi friluftsdag så har fiskat hela dagen, var ganska kul men hade ju sina långtråkiga stunder..Efter skolan har jag i stort sett inte gjort någonting, pluggar lite no, blööööö ): 

yeye, snart sommarlov! :D

Nu ska jag återgå till min no..

HadeGött! ;D


//Cassandra

Av Sofia&Cassandra - 26 maj 2011 15:29

Tjeena! :)

Nu blir det en kort presentation om mig, fråga om det är något mer ni vill veta! :D

Jag heter då Cassandra Ellevi, fyller 15 år i år. Går i 8:an på Apelskolan i Ullared och bor i en liten by Vessigebro där jag bott hela mitt liv. När jag inte är i skolan eller pluggar så umgås jag med mina kompisar, fotar rider och sjunger! :)

Fotar med en Canon EOS 1000D, ett standard objektiv 18-55mm, även ett 90mm närbildsobjektiv! :)

Har ingen egen polle, men vi har en hund och två katter! :D

Sjunger i en kyrkokör, fast vi sjunger inte så jätte ofta i kyrkan! ;D

Rider, gjorde på Susedalen i Slöinge. Rider ven en del hos min kompis på en fjording, Vigdis. Hon är ett fjordsto, 15 år och 137cm hög! :D


Det är väll jag korfattat! :D


//Cassandra

Av Sofia&Cassandra - 25 maj 2011 22:11

Heejj ! ;p


Nu ska jag snart sovaa :D 

Imorron jag jag be någon fota när jag rider så då blir det en bild bomb :D <3


God natt ! 

Av Sofia&Cassandra - 25 maj 2011 20:49

Nu blir det min hästhistoria då. 


När jag var ca 6-7 fick jag rida första gången hon min pappas kompisar, när jag hoppade av tänkte jag, nej detta ska jag aldrig göra mer! 

ca en månad senare frågade jag trotts allt pappa om vi kunde åka o rida igen, det gjorde vi :) 

Efter det har jag alltid gillat hästar MEN jag blev sparkad av en häst lite senare på året, efter det var jag livrädd för hästar ända fram tills jag fick rida på en shettis, JumJum :D 

Jag blev medryttare på en fjording pia (hon som ägde hästarna) frågade om jag inte ville ha någon att rida med, men det är la klart att jag vill. Hon gav mig numret till Bella, ångrar ALDRIG att jag messade det ar gett mig otroligt många minnen både bra och dåliga saknar dom tiderna något enormt!

Tiden gick o sen kom det en ny häst dit, Moritz! Efter ännu nåra månader började 

 jag på ridskola, där gick jag 2 terminer och slutade sedan, köpte en egen häst och bestämde mig för att ta en paus från ridskolan, jag har fattar att ridskolor är inget som man lär sig så specielt mycket på så jag ska fixa en egen privat tränare som kan träna mig och Saga istället så vi båda blir bättre! 

Jag har fått skador o sånt från hästar men inget kommer få mig att sluta helt med hästar! 


Det var min lila historia!  


// Sofiaaa 

Av Sofia&Cassandra - 25 maj 2011 20:36

Hellusan! :D

Fick en liten fråga: 

Så nu skriver jag min hästhistoria! :)

När jag var 6 år gammal typ, började jag tycka om hästar, tyckte det var så coolt att man kunde göra allt det där där uppe i från. Så började rida på en ridskola, red 2 terminer. Första gången tog det mig 10 minuter innan jag vågade mig upp på hästryggen. Sen tyckte jag det var jätte kul, men som många andra var det för varmt eller för kallt så jag slutade!

Sen hade jag ett litet uppehåll och tyckte bara hästar var farliga..

Sen började jag lite smått hos en kompis i mitten av 5:an, sen började jag på ridskola igen. Tyckte ridningen var veckans höjdpunkt och var mer en gärna hos min kompis och red så ofta det gick. Sen dess har jag tyckt det varit jätte kul och fortsatt, blivit ducktigare och ducktigare!   


Det var min hästhistoria det! :D


//Cassandra

Av Sofia&Cassandra - 25 maj 2011 15:39

Nu är jag hemma, ingen idrott idag eftersom mig rygg är typ sönder.

Jag o Wilma gick till coop o kollade vad köttfärs kostar i kilo pris, jiiihaaa -.-


Jag tänkte bara på en sak, 


Vill inte nämna några namn, 

Min kompis red min häst igår, det kom 2 bussar o saga blev rädd, men vafan, alla hästar reagerar väl på sånt?

Om hon blev rädd det är väl helt naturligt ? 

Hon började trava o tog tyglarna o stack, tjejen flög av o fick ont i ryggen/ röven ^^

Eftersom att hon har varit vanvårdad kan det faktiskt bero på det, eftersom att hon är så smal och inte har byggt upp så mycket muskler är det kanske att hon fick ont i ryggen ? 

Jag vet att hon har markerat men det har blivit bättre o bättre, med mig går det bra, jag väger liksom 46 kg, Dom som väger över 60 klarar hon men det är väl klart att hon kan markera då. 

Eller vet ni vad det kan bero på? 


/ Sofia

Presentation

Halloujsan, nu har kommit till våran blogg, handlar om våran vardag, hästar och lite annat smått och gott! :)
Hope you like it! :D

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards